רב להב – לחץ אוויר ומדידת גובה מבחןשיעור עיונימבחן1. אין שינוי בגובה המוצג על פני מד הגובה בעת מעבר מאזור לחץ גבוה לאזור לחץ נמוך מד הגובה יציג תמיד את הגובה האמיתי גובה גבוה מהגובה האמיתי גובה נמוך מהגובה האמיתי 2. 150′ 1050′ 600′ 750′ 3. ביחס לגובה האמיתי, עם עליית הטמפרטורה, המטוס מנמיך, ועם ירידת הלחץ המטוס מנמיך ביחס לגובה האמיתי, עם עלייתירידת הטמפרטורה, המטוס מטפס, ועם עליית הלחץ המטוס מנמיך ביחס לגובה האמיתי, עם ירידת הטמפרטורה, המטוס מטפס, ועם עליית הלחץ המטוס מטפס ביחס לגובה האמיתי, עם עליית הטמפרטורה, המטוס מטפס, ועם עליית הלחץ המטוס מטפס 4. הגובה אותו קוראים במד הגובה כאשר מד הגובה מכויל לפי QNH הגובה הנמדד באמצעות מד לחץ הגובה הנמדד כאשר שוררים תנאי אטמוספריה סטנדרטית הגובה אותו קוראים במד הגובה כאשר מד הגובה מכויל לפי QNE 5. השינוי במד הגובה אינו תלוי בטמפרטורה החיצונית מד הגובה יראה גובה נמוך מהאמיתי מד הגובה יראה את אותו הגובה ללא שינוי מד הגובה יראה גובה גבוה מהגובה האמיתי 6. 1000 996.6 980 963.4 7. 1020mb 980mb 960mb 1000mb 8. QNH – הלחץ בגובה פני הים בהנחה כי האטמוספירה סטנדרטית QNH – הלחץ בגובה פני הים כפי שתוקן על פי הלחץ הנמדד בגובה השדה, בהנחה כי האטמוספירה סטנדרטית QNH – הלחץ בגובה פני הים כפי שתוקן על פי הלחץ הנמדד בגובה השדה QFF – הלחץ הנמדד בגובה השדה 9. 5100 5000 5110 4910′ 10. QNH QFF QNE QFE 11. הלחץ בגובה פני הים בהתבסס על מדידה בשדה הלחץ בגובה פני הים בהתבסס על מדידה בשדה כאשר הלחץ מתוקן על פי מצב האטמוספירה הנוכחי הלחץ בגובה פני הים בהתבסס על מדידה בשדה כאשר הלחץ מתוקן על פי אטמוספירה סטנדרטית הלחץ בגובה השדה בהתבסס על מדידה בשדה כאשר הלחץ מתוקן על פי אטמוספירה סטנדרטית 12. 1000hPa 851.7hPa 1010hPa 1008.3hPa 13. מד הגובה יראה את הגובה הנכון ללא שינוי מד הגובה יראה גובה נמוך יותר מגובה האמיתי מד הגובה יראה גובה גבוה יותר מהגובה האמיתי מד הגובה אינו מושפע מאזורי לחץ נמוך / גבוה 14. 750′ 0′ 900′ 1650′ 15. -100′ 1100′ 520′ 500′ 16. לחץ מתוקן לגובה פני הים הממוצעים, בכיול על פי לחץ זה מד הגובה יראה את הגובה בפועל מעל השטח. לחץ סטנדרטי – כיול מד הגובה על פי לחץ זה יציג את גובה הטיסה ביחס למישור הלחץ הסטנדרטי הלחץ בגובה השדה לאחר תיקון בהנחה כי האטמוספירה סטנדרטית, כיול על פי גובה זה ייתן את גובה השדה הלחץ בגובה פני הים על בסיס מדידת לחץ בשדה, כאשר הפרש הלחצים מתוקן בהנחה שהאטמוספירה סטנדרטית 17. מד הגובה מודד את הלחץ האטמוספירי הנוכחי בנקודה בה נמצא המטוס מד הגובה מוזן מצינור הפיטו בלחץ הטוטאלי מד הגובה מושפע מתמרוני המטוס ועשוי לפתח סחיפה בקריאה במהלך הטיסה מד הגובה מודד הפרשי לחצים מנקודת ייחוס ועד לנקודה בה נמצא המטוס 18. מד הגובה יראה גובה גבוה מהגובה האמיתי לטמפרטורה החיצונית אין השפעה על מד הגובה. מד הגובה יראה גובה אחיד ללא שינוי מד הגובה יראה גובה נמוך מהגובה האמיתי 19. 1026.6 1013 850 996.4 Loading …שאלה 1 מתוך 19 שיעור עיוני עבור לשיעור הבאחזור לעמוד הראשיחזור לשיעור קודם